Читання пронизує усі сфери життєдіяльності людини та є основою освітньої, пізнавальної, інформаційної, професійної сфери її діяльності. Стрімке зростання обсягів інформації, котру необхідно засвоїти, потребує збільшення темпу читання, якості та швидкості розуміння прочитаного і прийняття рішення. З огляду на зазначене, читання стає основою освіти і провідною навичкою самоосвіти людини впродовж життя. На сьогодні громадськість дійшла висновку, що підростаюче покоління майже повністю втратило інтерес до читання. У різних країнах світу існують свої підходи до вирішення цієї проблеми, але всі вони переслідують одну мету – зробити читання привабливим для сучасної людини, показати його важливість для розвитку як окремої особистості, так і суспільства в цілому. Україна, декларуючи європейські стандарти та цінності в своїх прагненнях культурної та освітньої інтеграції в Європу, має докласти багато зусиль, щоб повернути дітей до книги, сформувати інтерес до читання. Фундаментом для розвитку національної політики з підтримки читання є бібліотеки, зокрема шкільні. Пріоритетами в роботі шкільної бібліотеки є розвиток особистості, здатної самостійно і вільно мислити й діяти в умовах інформаційного суспільства; формування сучасного світогляду дітей; розвиток навичок самостійного пізнання, самоосвіти і самореалізації особистості; виховання покоління, здатного ефективно працювати й навчатись протягом життя. Шкільна бібліотека є консолідуючим центром навчального закладу, навколо якого об'єднуються діти, вчителі й батьки, зацікавлені в активізації дитячого читання й поліпшення його якості. Забезпечуючи вільний доступ до інформаційних і культурних джерел, шкільні бібліотекарі допомагають гуманізації суспільства та збільшують можливості самореалізації особистості. Вони переконані, що інвестиції, вкладені в дитинство, обов'язково повернуться суспільству сторицею.
Цьогорічний Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек має сприяти зростанню престижності читання як культурної цінності, використанню потужного виховного потенціалу української літератури, застосуванню сучасних підходів з прищеплення навичок читання, обміну досвідом між бібліотекарями щодо його популяризації, залученню нових користувачів до бібліотек.
Для участі у місячнику запрошуються представники обласних державних адміністрацій, органів управління освітою, директори навчальних закладів, методисти з бібліотечних фондів, шкільні бібліотекарі, громадські організації.
|